More than 250 children are enrolled in the primary school in Los Barriles, and many rely on the meals provided by the school five days a week. The school has used a sub-contractor to provide the meals for the children, and the tiny kitchen was little more than a taco truck. The eating area had extremely limited seating, and the sanitary station was not always functional. On the not so rare occasions of sunny days, the children had little or no cover.

Thanks to generous donors and a community who cares, today our school has a new cafeteria, with a bigger and better equipped kitchen, more seating, and concrete eating areas where there was only dirt before. And we’re not done yet; we’re applying for a District Grant to buy a new sink for washing hands, more picnic tables, and a new shade area.

None of this could have been accomplished without the assistance and generosity of Be the Power of One, Oakhurst Sunrise Rotary Club, Oakhurst Noon Rotary Club, C&M Construction, (and Club Rotario de Los Barriles Cabo Este). Your support of this project is greatly appreciated. It’s truly a rare occasion when we can see the fruits of our labors feed children and support their education at the same time. Be assured that your contribution to this project will have a lasting influence on the youth of our town.

Yours in Rotary Service,
Chris Geyer; Past President

Más de 250 niños inscritos en la escuela primaria en Los Barriles, y muchos se basan en las comidas que se hacen en la escuela cinco días a la semana. La escuela ha utilizado un sub-contratista para proporcionar las comidas para los niños, y la pequeña cocina era poco más que un camión de tacos. La zona para comer tenía muy pocos asientos, y la posta sanitaria no siempre era funcional. En la no tan raras ocasiones de los días soleados, los niños tenían poca o ninguna cobertura.

Gracias a los generosos donantes y una comunidad que se preocupa, hoy nuestra escuela dispone de una cafetería, con una mayor y mejor equipada, más asientos, hormigón y zonas para comer donde sólo había suciedad antes. Y aún no hemos terminado; estamos aplicando para un distrito subvención para comprar un nuevo fregadero para lavarse las manos, más mesas de picnic, y una nueva zona de sombra.

Nada de esto habría podido lograrse sin la asistencia y la generosidad de ser el poder de uno, Oakhurst Sunrise Rotary Club, Oakhurst Mediodía Rotary Club, C&M la construcción (y el Club Rotario de los Barriles Cabo Este). Su apoyo de este proyecto es muy apreciada. Es verdaderamente una rara ocasión en que podemos ver los frutos de nuestra labor la alimentación de los niños y apoyar su educación al mismo tiempo. Estar seguros de que su contribución a este proyecto va a tener una influencia duradera en la juventud de nuestra ciudad.