ROTARIO LOS BARRILES
Fellow Rotarians and Friends of Rotary
Comunidad Rotaria y Amigos del Club Rotario
Dear Fellow Rotarians and Friends of Rotary,

Club Rotario Los Barriles is about to end its 2019-2020 season.  To say that this season has resembled Mr Toad's Wild Ride is a gross understatement.

From our initial event, Taste of East Cape, to our support of the East Cape food bank projects, Club Rotario Los Barriles has once again shown our ability to rise to any occasion in our support of Mexican families living within our service area.  This included celebrating our 15-year club birthday, delivering over 125 water filters, and creating the best Carnival in Los Barriles history.

Through all of this, we have been blessed to have Ken Phillips lead our club.  With the support of our club members and community, we had a very successful Taste of East Cape.  Week after week, we broke meeting attendance records, and we had a host of wonderful program speakers who helped all of us understand our community more fully.

Ken's vision and dogged determination helped our Delegation to begin developing our new Sports Complex.  Our club is building the restrooms at the complex and is committed to helping with additional support during Phase 2.

And then, Covid-19 hit and things shifted drastically.  We could no longer hold our Winter/Spring fundraiser, deliver any more water filters, finish the bathroom at the sports complex, or even gather as a club for meetings. All our projects had to be put on hold.

Instead of standing around and moaning, our members rose to meet the new needs our neighbors faced. Ken quickly committed to address these critical needs, as basic as being able to feed your family. Club Rotario helped created a very successful Delegation-wide food bank. When some areas were not represented, Ken's assistance helped one of our members, Bob Adams, create an emergency food bank for La Ribera and some of their surrounding towns.

There were tears in his eyes when he led our last in-person meeting together. He complimented everyone and apologized for not being able to fulfill the goals he had hoped for our Club. His commitment has set a standard difficult for any to match or even to follow.

To Ken: We appreciate all you’ve done, but even more than that, what you’ve begun. You served everyone above yourself, over and over again. We all raise our hands in a virtual toast. Your legacy is legend. Muchas gracias, patron.

Your friends and Rotary family
Querida Comunidad Rotaria y Amigos del Club Rotario,

El Club Rotario Los Barriles está por terminar su temporada 2019-2020. Decir que ésta temporada se ha asemejado a una montaña rusa, es poco.

Desde nuestro primer evento, El Sabor de Cabo del Este, hasta nuestra participación en el proyecto del Banco de Comida, el Club Rotario de Los Barriles una vez más ha mostrado su habilidad de ponerse de pie para apoyar a las familia Mexicanas que vive en el área que servimos. Esto incluye nuestra celebración de los 15 años del club, la entrega de 125 filtros de agua y la creación del mejor Carnaval en la historia de Los Barriles.

A pesar de todo esto, tuvimos la buena fortuna de tener a Ken Phillips liderándonos. Con el apoyo de los miembros de nuestro club y la comunidad, tuvimos un Sabor de Cabo del Este muy satisfactorio. Cada semana, tuvimos juntas llenas, y mediante el grandioso programa de Comunicadores, recibimos a personas que nos ayudaron a entender la comunidad de una mejor manera.

La visión de Ken y su fuerte determinación ayudó a nuestra delegación a iniciar el nuevo complejo deportivo. Nuestro Club construirá los baños y está comprometido a brindar apoyo adicional durante la fase 2.

Y luego, apareció el COVID-19 y las cosas cambiaron repentinamente. Ya no pudimos llevar a cabo nuestra colecta de Invierno/Primavera, entregar más filtros de agua, terminar los baños al complejo deportivo, ni si quiera reunirnos como Club para más juntas. Todos nuestros proyectos se pausaron.

Nuestros miembros, en lugar de caminar en círculos y quejarse, se levantaron para ponerse a la altura de las nuevas necesidades que enfrentaban nuestros vecinos. Ken, rápidamente convirtió estas necesidades en básicas, para que fuera posible alimentar a las familias. El Club Rotario ayudó a la Delegación a crear muy satisfactoriamente el Banco de Comida. Cuando algunas áreas se dejaron fuera, Ken ayudó a uno de nuestros miembros, Bob Adams, a crear un banco de emergencia para La Ribera y sus alrededores.

Vimos lágrimas en sus ojos al cerrar la que fue nuestra última junta en persona. Reconoció el trabajo de todos, y se disculpó por no haber podido cumplir todas las metas que se propusieron para nuestro Club. Su compromiso ha creado un estándar que será muy difícil alcanzar para cualquiera después de él.

Para Ken: Agradecemos todo lo que has hecho, pero más que eso, agradecemos lo que has empezado. Serviste a todos antes que a ti, una y otra vez. Todos levantamos nuestras manos en un brindis virtual por ti. Tu legado es leyenda. Muchas gracias, Patrón.

Tus Amigos y Familia Rotaria.
Please add mailservice@clubrunner.ca to your safe sender list or address book.
To view our privacy policy, click here.

ClubRunner
102-2060 Winston Park Drive, Oakville, ON, L6H 5R7