Water for Buena Vista Elementary
Water is as necessary for survival as air. Clean water is critical for everyone’s health, but much more important for our children. Most elementary schools in Mexico are unable to provide purified water facilities for their students, so filtered water is available for each class, and distributed by the students themselves. The Committee de Buena Vista came to Josefina Ruiz to ask for donations for the school, and Josefina asked them what their most important need was. They told her the size of the water containers needed for each classroom was a great problem. At four gallons each, they were too heavy for the children to manage. Working together, the Subdelegation, Josefina Ruiz (on behalf of Club Rotario de Los Barriles), and a parent, Adam Greenberg, have provided three new, more portable water containers for the children. Many thanks, Josefina, Adam, the Subdelegation, and the Committee de Buena Vista! Many hands make the work lighter.

Agua de Buena Vista Elementary el
Agua es necesaria para la supervivencia como el aire. El agua limpia es fundamental para la salud de todos, pero mucho más importante para nuestros hijos. La mayoría de escuelas primarias en México son incapaces de proporcionar agua purificada instalaciones para sus estudiantes, por lo que filtran el agua está disponible para cada clase, y distribuido por los propios estudiantes. El Comité de Buena Vista llegó a Josefina Ruiz para pedir donaciones para la escuela, y Josefina les preguntó lo que su necesidad más importante. Le dijeron el tamaño de los recipientes de agua necesaria para cada clase era un gran problema. En cuatro galones cada uno, eran demasiado pesadas para los niños a administrar. Trabajando juntos, la subdelegación, Josefina Ruiz (en nombre del Club Rotario de Los Barriles) y un padre, Adam Greenberg, han proporcionado tres nuevos contenedores de agua, más portátil para los niños. Muchas gracias, Josefina, Adam, la Subdelegación, y el Comité de Buena Vista! Muchas manos hacen el trabajo ligero.