Carnaval is traditionally celebrated the Tuesday before Ash Wednesday, and is a last fling before Lent and forty days of fasting. Carnaval is celebrated as Mardi Gras, or Fat Tuesday, by the French and many other countries. No matter when it’s celebrated, Carnaval brings people together to party, to dress up in costumes, dance down the street in a parade, and join neighbors, friends, and families in the largest fiesta of the year. Loosely translated, in Los Barriles, Carnaval means fun.
While most communities celebrate Carnaval at the beginning of February, this year Los Barriles will once again break with tradition and invite our neighbors to join us for a combined Carnaval on March 4th. Last year our Delegada, Francis Olachea, and Josefina Ruiz, welcomed families from surrounding pueblos for the first combined Carnaval, which proved to be larger than any before in Los Barriles. Photographs of the 2016 Parade and the prize winners can be seen on our Los Barriles Rotary website: http://losbarrilesrotaryclub.org/PhotoAlbums/2016-carnaval.
This year all the communities of East Cape are invited, including all children, adults, clubs, organizations, people and pets.  Create a float, decorate your truck, parade on foot, and dress up your pets. From ninos to perros, the parade features everything cute in costume.
Prizes will be awarded by our Mayor, Franicis Olechea, for best costumes by age class, even a best dressed pet prize. The categories to be judged are Best Costume; Pet; Children 1 to 6 years; Primary grade children; Secondary grade children; High School children; Adults; and Best Float.  Children are our main focus, but no matter what your age, a parade brings the kid out in each of us. Come strut your stuff.
To participate, show up at the Fountains by 3:30 pm, Saturday, March 4th. There is no registration required. The parade will start at 4 pm, and proceed through Los Barriles to finish at Laguna Park. At 5:30 pm enjoy a fiesta dinner of roast pork, watch the best of the dressed costume prizes, and listen to a special amateur singing competition, with music by DJ Noe. Tickets for the Roast Pig dinner are 200 pesos, or $10 USD. Buy your tickets in advance from any Rotarian, or stop in at Seven Seas Property Management across the street from Bancomer.
Carnaval reminds us that we are all family and friends.  Come have some fun. It’s the biggest party of the year.

El Carnaval se celebra tradicionalmente el martes antes del Miércoles de Ceniza, y una última aventura antes de la Cuaresma y cuarenta días de ayuno. El Carnaval es celebrado como Mardi Gras, o Martes Gordo, por los franceses y muchos otros países. No importa cuándo se celebra, el Carnaval une a la gente de fiesta, disfraces, baile en la calle en un desfile, y unirse a sus vecinos, amigos y familias en la fiesta más grande del año. Traducido libremente, en Los Barriles, Carnaval significa diversión.
Mientras que la mayoría de las comunidades celebrar el carnaval a principios de febrero, este año Los Barriles volverá a romper con la tradición e invitar a nuestros vecinos a que se unan a nosotros para un combinado de Carnaval el próximo 4 de marzo. El año pasado nuestra Delegada, Francis Olachea, y Josefina Ruiz, dio la bienvenida a las familias de los pueblos circundantes de la primera combinación de Carnaval, que resultó ser más grande que cualquier antes en Los Barriles. Fotografías del desfile del 2016 y los ganadores se pueden ver en nuestro sitio web Los Barriles http://losbarrilesrotaryclub.org/PhotoAlbums/2016-carnaval.
Este año, todas las comunidades de East Cape son invitados, incluyendo a todos los niños, adultos, clubes, organizaciones, personas y mascotas. Crear un flotador, decorar tu camión, desfile a pie, y viste a tus mascotas. De ninos para perros, el desfile ofrece todo lo lindo en traje.
Los premios serán otorgados por nuestro alcalde, Franicis Olechea, por mejor vestuario por clase de edad, incluso un premio mejores vestidas de pet. Las categorías que serán juzgados son los mejores trajes; mascota; niños de 1 a 6 años; los niños de grado primario; niños de grado secundario escolares; adultos; y mejor flotación. Los niños son nuestro foco principal pero, no importa cuál sea su edad, un desfile trae el niño en cada uno de nosotros. Venga puntal tus cosas.
Para participar, se muestran en las fuentes a las 3:30 pm, sábado 4 de marzo. No hay necesidad de registrarse. El desfile comenzará a las 4:00 pm, y continúe a través de Los Barriles para terminar en la Laguna Park. A las 5:30 pm disfruta de una fiesta cena de cerdo asado, ver las mejores vestidas de los premios de disfraces, y escuchar a una competencia de canto aficionado especial, con música de DJ Noe. Entradas para el asado de cerdo cena son 200 pesos, o $10 USD. Compre sus boletos con antelación de cualquier Rotario, o parar en Siete Mares Property Management al cruzar la calle de Bancomer.
El Carnaval nos recuerda que somos todos sus familiares y amigos. Venga a divertirse. Es la fiesta más grande del año.